Kartepe Kış Kampı

Şubat ayının başı, günlerden cuma tüm Gadoff ekibi eksiksiz ofisteyiz. 2018 ilkbahar – yaz koleksiyonu için son rötuşları atıyoruz. Saatlerce model, renk vb seçimlerle uğraşmışız artık kafalar dolmuş. Şehir zaten sürekli kafamızın içinde bir şeyler anlatıyor, kimse dilinden anlamıyor, sürekli mutsuz bir tip, ne dediği belli değil sürekli gürültü yapıyor. Baktım ekipte bir durgunluk hava filtreleri tıkanmış, mazot filtrelerinde pislik var belli var bir sıkıntıları. Hemen atladım ortaya hadi aşağı inelim birer sucuk ekmek atalım dedim. Saniyesinde herkes aşağıda :)) yaktık varilimizi şip-şak hazır sucuklar, hava aldık atıştırdık derken Barış o sihirli cümleyi söyledi.. Vay be koca kış bitti yazlık koleksiyonu hazırlıyoruz bir kar kış göremedik dedi. Eyvahh !! Ben bu ekibin içindeyim arkadaş tanırım hepsini ve bu hiç iyi olmadı. Hafif bir yutkundum ve bekledim, koca arazide tek başıma açık hedefteyim bu adamlar dan mantıklı bir şey çıkmaz başımıza ne gelecek bakalım diye beklerken, Batu atağa kalktı dayanamaz çünkü uzun zamandır ofiste koleksiyon, tasarım derken asfaltta, çamur zamanı geldi garibimin bana bakmasın diye gözlerimi kaçırıyorum ama bir yere kadar… İşte o cümle bir anda kulaklarıma daha sonra beynime ve mideme giren kırampla içime yayıldı. “ beyler hazırlanın kar offroad’u ve kış kampı zamanıdır “ ….

Hemen ofise geçtik. Hazır projektör açıkken ver duvara haritayı macera başlıyor. Ben sessizce beklemedeyim. Kocaman harita bir yandan hava durumuna bir yandan haritaya bakıyorlar. Burak’a güveniyorum. Akıllı uslu adamdır, hesap kitap muhasebe resmi işler onda mantıklıdır ikna eder offroad yapar döneriz diye beklerken bir anda “ Kartepe “ ye gidelim o zaman uzamasın hemen araziye dalalım dedi. Yıkıldım. Güvendiğim tek adama da mantıklı geldi kar kampı. Arazi de kamp yeri bakmaya başlandı derken yine Batu gidince buluruz akışına bırakın dedi ve film koptu hazır mısın ? Önlem al diye yazıyorum bunları gülme … Neyse hemen hazırlık başladı ofisteki kamp malzemelerini döktük hemen yere ayırmaya başladık yazlık/kışlık işte bilirsin. Bir yandan da arabalardaki gereksiz eşyalar depoya kaldırılıyor. Sabah 05:00 de yolda buluşmak üzere evlere dağıldık. Bende bir endişe hakim her zaman ki gibi başımıza neler gelecek merak ediyorum.
     Sabah çıktık yola, Gadoff araçları tertemiz gün Puma kaputun üzerine doğuyor, ledler açık, şeritler dalgalı defender kapılarına usulca yansıyor. Kalorifer açık ama iç güveysinden hallice. İbre 140 km/h moraller yerinde her zamanki mekanda bir kahvaltı arkasından ver elini Kartepe. Girişteki Opette fulledik arabaları insanlıkla son görüşmemiz fırından ekmek bakkaldan içme suyu son eksikler de tamam başladık tırmanmaya. Kartepe milli parkı tabelasından daldık içeriye. Telsizler açıldı kurallar belli, Batu başladı anonsa; takip mesafesi, önce güvenlik, çevreyi kirletmeyelim, anın tanıdı yaşamaya başlayabiliriz.
     Kuzu yayla hemen ona doğru yaklaştığımızı hissettirdi. Tertemiz havası, soğuk havası, tertemiz yolu ve kenarlar da biriken karlarla selamladı bizi. Doğa aşığı insanlar toplanmış Kuzu yaylaya mangallarını yakmış çocuklar karlarla oynuyor, anneler kontrolde derken homurdanarak tüm heybeti ile Gadoff araçları alana girdi. Plan yapmak ve kamp yerine karar vermek için mola verdik. Gelen giden arabaları merak eden abi bu ne kadar büyük, bu tuş ne işe yarıyor, içine bakabilir miyim ? Klasik sorular sende yaşıyorsundur. Derken Molla Yakup’a doğru çıkma kararı aldık ve macera başladı.

Hava gayet açık herhangi bir yağış yok herşey yolunda. Yukarı tırmandıkça kenarlarda ki karlar arttı ve artık tam anlamıyla macera başladı. Normal araçlar bu mesafeden itibaren çıkamadığı için yollar da karla kaplanmıştı. Konvoy kuralları ve önce güvenlik esasıyla devam ediyoruz. Bir iki yerde zorlandık vinçler açıldı kimi araçların ancak sorunsuz devam ediyoruz. Kamp alanımız olarak karar verdiğimiz alana ulaştığımızda zemin de bir yumuşama hissettik ve araçları durdurup yürüyerek kontrol etme kararı almıştık ancak Batu aracıyla biz buraya ney için geldik dercesine araziye daldı. İşte işin keyif alma kısmı başladı. 90’ lık def kar ve çamurla boğuşmaya başladı. Arka %100 kilidi mazot bitene kadar her koşulda tam güç emrini almış tüm gücüyle 90’lığı itiyordu. Diğer araçlarda dayanabilir mi Low a alan yapıştırdı araziye. Saat 15:00 civarı kamp alanımıza vardık. Tüm araçlar gayet sağlıklı hepimiz mutluyduk. Yerleşik hayata geçmeye başlayabilirz.
     Araçlar çekildi tenteler açıldı, çadırlar açıldı, araçta yatacaklar hava kararmadan araçlarını yatak haline getirdi. Şehirden satın aldığımız çuval çuval odunlar istiflendi, ateş için doğru yer bulundu ve çukur kazıldı. Ekip tamamen koordineli olarak yaklaşık bir saat civarında Gadoff toplu konutlarını kurmuştu. Keyif zamanı başladı.. ses yok, gürültü yok, temiz hava, saat kavramı yok, yağış yok her şey harika. Hemen masa kuruldu kimin ne getirdiği önemli değil masa upuzun her şeyden var. En iyi restorantta o konforu o keyfi yakalayamazsın emin ol. Ateş yanıyor içkimiz, yemeğimiz, meyvemiz her şeyimiz hazır. Sabaha karşı beklenen kar fırtınasını aklımıza getirmezsek her şey yolunda. Araçlar sabah uyanacağımız sürpriz düşünülerek konumlandırıldığı için sorun yok keyfimizi kaçıramayız.
     Yan led’ler açıldı. Masa kurulu herşey var sofrada muhabbet desen gırla, gülmekten ağrılar giriyor karnımıza. Kıyafetlerimiz mekana, coğrafya ve hava şartlarına uygun. Üşümek yok ateş çatır çatır yanıyo yanımızda yeterince odunumuz da var orada muhabbet biter mi ? Şarkılar çalıyor, ilerleyen saatler de herkesin sesi bir anda devlet opera korosu gibi aynı tonda uyumlu ve gür :)) her telden şarkı her karakterden insan aynı amaç için orda ve keyif alıyor. Yanılmıyorsam gece saat 01:00 civarı yatma kararı aldık. Çöpler toplandı kenara istiflendi ağızları bağlandı, ateş kontrol altında herkes yataklarında. Barış ve Burak 110’lukta, Ben ve Baturay’da 90’lık ta yatıyoruz. 90 lık yatak olur mu ? Deme sakın… pişman olursun bir defender, sahibi isterse her şekle girer.

Sabaha karşı uyandım sanırım saat 04:30 civarı kapıyı açıp nefes almak istedim araba yeterince sıcak. Kapıyı açmamla içeri yarım kilo kar yağması toplam 20 saniye civarı :)) Batu şokta. Tamam kar yağışı bekliyorduk ama bu ne !!! her yer en az 40 cm kar altında kalmış. Uyumak olur mu hemen kalktık giyindik içkimizi aldık ve aşağı indik. Eğer biz uyumuyorsak kimse uyumasın mantığı ile hareket ederek ekibin kalanınıda uyandırdık. Tipi şeklinde yağan kar altında ateşimizi güçlendirdik ve keyif yapmaya başladık. Ta ki o sesler gelene kadar. Bir hırlama arkasından ulama ama sana anlatamam. Ayı, köpek yok kurt kesin sırtlan ya da kartepe canavarı !!! Ulama bittiğin de ben çoktan arabadaydım. En yakın araç arkadaşımızın arabasıydı ve hemen içine atladım. Bil bakalım sonra noldu ? Evet sabaha kadar o araçtan inmedim o korku bana yetmişti :)) Sabah olduğunda hesaplarımız tutmuş araçlar her şeye rağmen oldukları yerden çıkabilecek durumdalardı. Camları temizlemek, donan kapıları açmak vs derken kahvaltı hazırlıkları başladı. Kar yağışı gece ki hızında olmasa devam ediyor ve hadi  biraz şu kartpostal gibi mekanın tadını çıkarın der gibi sessizce bize bakıyordu. Tavanın içinde ellerini açmış sucukları bekleyen o yumurta, ateşin üstünde kıvrımları ile kendine aşık eden bayan çaydanlık ve tarzımı değiştiriyorum artık siyah çizgili ve sert olucam koyun beni ızgaranın üstüne diyen ekmek … instagram da takılırken offf manzaraya bak dediğin yerde kahvaltı yapıyor Gadoff ekibi.
     Harika bir hafta sonu geride kaldı ve çöplerimizi toparlayıp arabalarımız düzenledik dönüş yoluna geçtik. Geldiğimiz yollar bembeyaz, ağaç dalları yollara sarkmış en az 30 cm kar kalınlığı var yollar da. Biraz rota dışına çıkıp eğlendik ama öğle saatlerinde asfalta çıkmış durumdaydık. İnsanlar pazar gününü Kartepe de geçirmek için çıkmışlar yola ama akşam ki kar yağışından haberleri yok tabi :)) çıkamayan araçlar, kayanlar, kenara çekmek isteyen ama çekemeyenler. Bir kaç tanesini aldık kenara, çektik çıkardık o insanları o şekilde bırakamazdık orada tabi ki. Otobana çıktık şehre yaklaştıkça hafif moraller bozuldu yine. Kaos, gürültü, kirlilik yavaşça kendini göstermeye başladı. Ofise geldik birer kahve yaptık hafta sonu kritiği yaparken ne kadar doğru bir iş yaptığımızı anladık. Güzel bir hafta sonundan sonra kendini şehre değil de doğa ya ait hissetmen için elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz. Sırf “ sen yine olmak istediğin kişi ol “ diye … Bir sonra ki macerada sende olmak istersen bize sosyal medya ve web sitemizden ulaşabilirsin…