fbpx

Şile’ye bağlı Hacıllı Köyü Kampı

Büyükçekmece sahilde bulunan Cafe’M deyiz tüm ekip. Ufak bir reklam olacak ama Gadoff ekibinin buluşma noktası, kafa dinleme mekanı, lezzet durağı ve ofis dışı buluşma noktasıdır aklında bulunsun 😉

Neyse konumuza dönelim; Uzun zamandır içimizde biriken şehir stresini atmak ve aynı zamanda yeni yerler keşfetmek istiyorduk. Bahar kampı için harita önümüzde sakin, sessiz ve yakın bir yerler arıyoruz. Aramıza yeni katılan Defender 300Tdi’yi test etme bahanesiyle Şile Hacıllı Köyüne bağlı Koca Deresine doğru yola çıktık… 05:33

Peki burayı nasıl mı bulduk ?  İstanbul’a yakın, orman içinde, nehir veya şelale olan yerler ararken gözümüze Şile Koca deresi takıldı. Konumun ulaşımı ve fotoğraflarına baktık. İşte burası bizim kamp alanımız dedik!  Bu kamp için biraz farklılık yapalım istedik. Hava durumu tahminlerine baktık. Doğa’nın tekrardan canlandığı bahar dönemde bizde gurme kampı yapmak istedik. Lezzet konusunda biliyorsun ki, çok hassasız. 🙂 🙂 Kamp menüsü hazırladık ve alışveriş listesinde görev dağılımı yapıldı. Seyahatlerimizde hep gün ağarmadan yola çıkarız. Gün doğuşunu araçlarımızı kullanırken izlemeye bayılıyoruz. Nitekim günün doğuşu bizi Şile otobanında selamladı. İçimizi ısıtırken inanılmaz güzel bir mutluluk veriyor. Gökyüzünün renklerini size anlatamam fakat sizin için buraya bir fotoğraf bırakıyoruz.

09:38 – Altı araç Hacıllı köyü meydanına geldik. Muhakkak gittiğimiz köyün kahvesine uğrar, çayımızı içerken sohbet ederiz. Ufak bir totem diyelim. 🙂 🙂  Kamp yerine ulaşmadan son alışverişi her zaman köye bırakırız. Biliriz ki en taze, en doğal yiyecek ve içeceklerin köyde yaşayanlarda olduğunu… Hem onların hatırını sormak hemde yeni hikayeler kazanmak adına…

Köyün muhtarı sayesinde plansız bir kahvaltı yapmamız gerekti. Köyün fırınında bizim için yapılmış tazecik ve sıcak ıspanaklı, patatesli pidelerle muhtar amca bizi kahvenin önüne oturttu harika zaman geçirdik. Pideler bitmeden gidemezsiniz deyince mecburen yedik.  🙂 Artık kamp alanına girmenin vakti gelmişti. 10:22

Hacıllı Köyünden ayrıldıktan sonra kamp alanına gidebilmeniz için sizin rotayı kaydettik. Harita bilgisi için Gadoff Wikiloc hesabından veya aşağıdaki haritadan ulaşabilirsiniz.

Powered by Wikiloc

Kamp yapacağımız yere inen yol binek araçların inebileceği bir yol değil. İrili ufaklı taşların olduğu tepe aşağı giden bir yol ve 4×4 araçların inebileceği bir yoldur. Fakat yol çok uzun değil (1 km) dilerseniz, burayı yürüyerek inebilirsiniz. Nihayet kamp alanına geldik solumuzda akan nehir şiddetini sesi ile belli edercesine selamladı bizi. Nehrin ortasında yüksek yemyeşil bir tepe keşfettik. Kışın nehrin ne kadar genişlediğini etrafımıza bakınca anladık. Hemen yanımıza orada bulunan köpekler geldi. Belli ki karınları açtı. Yanımızda hep köpek maması taşırız. Doğada kendi haline bırakılmış dostlarımızın bizlere ihtiyacı var.  sonra biz buralıyız zaten siz keyfinize bakın deyip yemeklerini yedikten sonra aramızdan ayrıldılar. Zemin çadır kurmak için bir hayli elverişli o konuda sıkıntı yaşamazsınız bununla birlikte araç çadırı ve araçlarında yatanlar içinde zemin yeterince düz. Bir saatlik bir ekip çalışması ile mutfak, ateş alanı ve konaklama kısmı belirlendi ve yerleştik.

Köydeki ciddi sabah kahvaltısı sayesinde öğleni basit ama harika sucuk dokunuşları, ev patates kızartması ve fresh içeceklerle geçirdik. Basit derken Baturay ve Barış’ın kamp mutfağı konusunda mükemmeliyetçi oluşu nedeniyle ev patates kızartmasını beklerken bi ara bana bi titreme geldi aradan sürekli aldım ama çaktırmicam diye elimden geleni yaptım 🙂 Buraya gelmeden nehir boyunda çok iyi doğal yürüme parkurları olduğunu biliyorduk. Hava kararmadan doğa yürüyüşüne çıktık hemde şelaleyi bir görmüş oluruz dedik ancak yolda mola verdiğimiz bir anda sohbet muhabbet kahkaha derken nehirin dibinde oturduğumuz yerde kalmışız şelaleye gidemeyeceğimizi anladık ve kamp alanına döndük ancak trekking severler için harika bir parkur olduğunu söylemeliyim. Kıştan kalma kurumuş kütük ve dal bulabilirsiniz ancak vinçsiz yerinden kaldırmanız mümkün değil. Vinç kullandık ve bu sayede ciddi yakacak kuru odunumuz oldu.

Kamp ateşi yanar, kamp başlar. 😉

Ne severiz erken başlayıp geç biten akşam yemeklerini! Uzun saatler sofrada oturup bir yandan yemek yerken bir yandan da sohbet etmeye bayılıyoruz. Özellikle doğanın içindeysek tadına doyum olmuyor. veee akşam yemeği vakti geldi…

• Antrikot (14 gün dinlendirilmiş ve kamp günü zeytinyağı, sarımsak ve biberiye ile marine edilmiş.)
  • Mac’n Cheese
  • Izgara Mantar
  • Közde patlıcan salatası, Atom ve Şakşuka
  • Mevsim salatası

Güne kuşların ve nehrin sesiyle uyandık. Keşke hep böyle uyanabilsek. Kahvaltı hazırlıklarına başladık. Fakat her şey bitmemişti. Kahvaltı menüsü de çok iddialıydı. Cemal Süreya’nın bir sözü geliyor aklımıza “Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı” mutluyduk ama nirvana’ya ulaştık 🙂

• Pancake
  • Sucuklu yumurta
  • Kaşarlı omlet
  • Kahvaltılık
  • Meyve tabağı

Yüzümüzü yakan güneş ve yanı başımızda bizi serinleten ve sürekli homurdanan nehir eşliğinde kahvaltımızı yaptık. Mıntıka temizliği zaten bitmişti ortalığı toparladık, araçların son kontrolleri yapıldı ve dönüş yoluna geçtik.

Harika bir hafta sonu geride kaldı. Hafta içi güzel anların hayali ile geçecek ama her zaman yenileri gelecek unutma kural belli şehre dönmemiz gerekiyor ama “ sen yine olmak istediğin kişi ol “ 🤙🏻🦏

Kamp alanı ile ilgili notlarımız:

– Şehire yakın ancak şehirden uzak bir doğası var tavsiye edebileceğimiz güzellikte,

– Detaylı bir alışveriş yapmak istersen Sortulluda alışveriş yapmalısın ancak temel ihtiyaçları Hacıllı köyünde yapabilirsin.

– Kamp alanının çoğu yerinde GSM operatörü çekmemektedir.

– Sinek veya herhangi bir rahatsız edici canlı ile karşılaşmadık.

– Kamp alanına giriş yolu büyük taşların olduğu engebeli ve dik bir iniş araç lastiği ve ekipmanı doğru seçilmeli.

– Yaz ayları burası kalabalık olabilir. Dikkate almakta fayda var.

– Son olarak kamp alanına inince anın tanıdı çıkarmak için rahat ve kocaman bir nefes alınmalı.